Takeaway på biblioteket
Takeaway på biblioteket

Takeaway

01.05.21
Med Takeaway, kan du reservere hjemmefra og låne materialer - uden coronapas. De materialer du har reserveret bliver fundet frem og udlånt til dig på dit lokale bibliotek.

Takeaway-ordningen gælder stadig
og kan benyttes uden coronapas

Du kan også aflevere dine lånte materialer uden coronapas.
 

Hvordan?

    Du bestiller de ønskede materialer her på hjemmesiden, og sætter afhentningsstedet til dit ønskede bibliotek.
    Når de materialer du ønsker leveret, er fundet frem dig, får du SMS eller e-mail om at materialerne er fundet.

    Du henter materialerne på biblioteket indenfor de gældende åbningstider. Vi udlåner materialerne til dig når du kommer. Se vores åbningstider her.


    Sådan reserverer du

    • Søg dine ønskede materialer frem ved hjælp af søgefeltet eller forstørrelsesglasset, øverst på siden.
      I søgefeltet kan indtastes fx forfatter, titel eller emne.
    • Når du har søgt, fremkommer en række materialer.
    • Klik på titlen ved det ønskede materiale - Det viser dig hvilke udgaver der er tilgængelige.
    • Klik på knappen "Reservér"
    • Herefter bliver du bedt om at logge ind.  Indtast CPR/lånernummer og din pin-kode og reserveringen er gennemført.
    • Når materialet er klar til afhenting, kontakter vi dig på SMS eller e-mail.
    • Få tips til søgning lige her

    Udlån

    Du kan bestille bibliotekets egne materialer her på hjemmesiden eller på bibliotekets app (iOS / android). Du kan også bestille materialer fra andre biblioteker via bibliotek.dk, men her kan leveringstiden være længere end normalt.
    Vi sender besked som vi plejer, når materialerne er klar til dig.

    På Vrå Bibliotek, lige udenfor bibliotekslokalet i Idrætscenter Vendsyssel, står der materiale klar til afhentning – som allerede er lånt ud til lånerne.
    Der er derfor mulighed for at afhente lånte materialer i hele idrætscenterets åbningstid. Man kan også aflevere i afleveringskassen, som også er lige udenfor bibliotekslokalet.

    Fra onsdag den 21. april kan du igen selv finde bøger og blade på hylden, få inspiration til bogvalg og vejledning til informationssøgning, læse tidsskrifter og bruge bibliotekets faciliteter. Biblioteket har styr på sikkerhed og hygiejne og forlanger coronapas. Læs mere om genåbningen her.

    Hvornår skal jeg aflevere?

    Materialer lånt i nedlukningsperioden kan frit afleveres frem til den 6. maj.
    Herefter tilskrives igen gebyrer på de materialer, som har haft afleveringsfrist i lukkeperioden
    Der kommer ikke gebyrer på, selvom afleveringsfristen udløber før den 6. maj.
    Heller ikke, selvom du måske i din e-Boks modtager en saldoopgørelse fra biblioteket om erstatningskrav.
    Ved aflevering forsvinder erstatningsbeløbet. 

    På Hirtshals, Hjørring, Sindal, Løkken og Vrå Bibliotek kan du aflevere normalt.

    På Hjørring Bibliotek SKAL du aflevere i afleveringsautomaten i Metropols åbningstid.

    Book en bibliotekar 

    Hvis du har brug for hjælp til at finde ud af, hvad du gerne vil låne, kan du kontakte os via vores Book en bibliotekar

    Borgerservice

    Borgerservice på bibliotekerne Hirtshals, Sindal og Vrå er fortsat lukket.
    Se yderligere information på Borgerservice for Hjørring Kommunes hjemmeside

    Afhentningssteder

    Der køres materialer ud til Afhentningsstederne efter den sædvanlige køreplan som du kan se her...

    Er du i risikogruppen, så bringer vi ud

    Er du i risikogruppen, kan du i denne tid helt ekstraordinært få dine biblioteksmaterialer leveret derhjemme. Se her, hvordan du gør.

    Børneinstitutionerne kan få bøger lige til døren

    Børnehaverne har mulighed for at få leveret bøger i institutionen. Bøgerne kan bestilles her.