MitID for mindre IT-stærke virksomheder og foreninger

Alle virksomheder og mange foreninger skal bruge digitale løsninger for at modtage og sende oplysninger til det offentlige. Hvis du har brug for hjælp, kontakt da Erhversstyrelsens Kundecenter. Tlf: 72 20 00 30.

NemID bliver til MitID

Når du skal have adgang til selvbetjening på Virk, skal du bruge NemID/MitID.
Læs mere om overgangen fra NemID Erhverv til MitID Erhverv.

Har du egen virksomhed eller repræsenterer du en forening? Så kan du måske nøjes med at bruge dit private MitID, når du skal læse Digital Post, indberette moms eller betale en faktura. Det er den løsning, der hedder ’MitID privat til erhverv’. 
Tjek på Virk.dk om din virksomhed eller forening kan bruge MitID privat til erhverv.

NemID medarbejdersignatur bliver til MitID Erhverv.
Læs mere om MitID Erhverv for virksomheder.

MitID - for foreninger

Foreninger kan tilknytte en person, som derefter kan repræsentere foreningen digitalt med sit private MitID. Er du registreret som foreningsrepræsentant, kan du se foreningens digitale postkasse og bruge diverse digitale selvbetjeninger på foreningens vegne.

Det er frivilligt at registrere en repræsentant, og repræsentanten kan altid fratræde eller udskiftes.

Se her hvordan man tilføjer en foreningsrepræsentant.

Læs mere om MitID for foreninger.

Biblioteket

Bibliotekets medarbejdere har ikke adgang til Erhvervsstyrelsens it-systemer, så hvis problemet ikke kan løses via ovenstående links til selvbetjeningssiderne, må vi henvise dig til selv at tage kontakt til supporten hos Erhversstyrelsens Kundecenter. Tlf: 72 20 00 30.

Disse henvendelser vil ofte udløse et gebyr (efter gældende prisliste) til virksomheden/foreningen. Visse henvendelser er dog gratis.

Bemærk, at vi ikke har mulighed for at udstede MitID og adgangskoder.
Kontakt Erhvervsstyrelsens Kundecenter her.

Se vejledning til MitID Erhverv for virksomheder og foreninger her.

Har du brug for hjælp?

Kontaktperson på biblioteket:

Louise Brasholt tlf. 7233 4875.

Erhvervsnetbank

Er du erhvervskunde i en bank, får du evt. også en ny måde at logge på din netbank. Du får besked i din bank, når du evt. skal overgå til en ny måde at logge på din erhvervsnetbank. Læs mere på din banks hjemmeside eller kontakt supporten i din egen bank, hvis du har brug for yderligere hjælp. Kontakt supporten i din bank her.