Ofte stillede spørgsmål

En lille liste med svar på spørgsmål, som vi får gentagne gange

Pinkode

  • Din pinkode gælder til bibliotekets hjemmeside, appen Biblioteket og en lang række digitale bibliotekstilbud, f.eks. eReolen og Filmstriben.
    Se alle digitale tilbud her: www.hjbib.dk/digitalt
  • Har du glemt din pinkode, kan den nulstilles på to måder:
  1. Du kan møde op på et af vores biblioteker, og få personlig hjælp af personalet. Medbring ID.
  2. Du kan logge ind på bibliotekets hjemmeside ved hjælp af nemID eller MitID.
    Derefter kan du ændre koden. 
    Du logger ind øverst på bibliotekets hjemmeside.

Fornyelse og påmindelse

  • Under "Min konto" kan forny dine lån 7 dage før, de skal afleveres.
    Du kan højst forny 4 gange.
  • Biblioteket kan sende dig en påmindelse som sms eller e-mail, tre dage før materialerne skal afleveres.

Reservation og interessedato

  • Når du reserverer via hjemmesiden, får reserveringen automatisk en interesseperiode på 6 måneder.
  • 10 dage før interesseperiodens udløb får du besked om, at reserveringen vil blive slettet, medmindre du på hjemmesiden eller på biblioteket forlænger interesseperioden.
  • Ved interesseperiodens udløb slettes reserveringen.
    Opretter du reserveringen igen, kommer du bagerst i køen.
  • Hvis du låner en titel som "Kvik-lån" som du også har reserveret, slettes reserveringen.
    Opretter du reserveringen igen, kommer du bagerst i køen.
    "Kvik-lån" er eksemplarer af populære titler, der ikke kan reserveres.
    Lånetiden på "Kvik-lån" er 14 dage.
  • Behold din plads i køen, mens du f.eks. er på ferie.

Mellemværende og betaling

  • Mellemværende kan betales på Hjørring Bibliotekerne i den bemandede åbningstid eller via login på Bibliotekets hjemmeside: www.hjbib.dk .
  • Når du er logget ind, kan du under "Min konto" - "Mit mellemværende" betale gebyrer/bøder, regninger og erstatningsbeløb.
    Betaling kan foregå med: Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay.
    Login finder du i øverste højre hjørne.