Ofte stillede spørgsmål
En lille liste med svar på spørgsmål, som vi får gentagne gange
Pinkode
- Din pinkode gælder til bibliotekets hjemmeside, appen Biblioteket og en lang række digitale bibliotekstilbud, f.eks. eReolen og Filmstriben.
Se alle digitale tilbud her: www.hjbib.dk/digitalt
- Har du glemt din pinkode, kan den nulstilles på to måder:
- Du kan møde op på et af vores biblioteker, og få personlig hjælp af personalet. Medbring ID.
- Du kan logge ind på bibliotekets hjemmeside ved hjælp af nemID eller MitID.
Derefter kan du ændre koden.
Du logger ind øverst på bibliotekets hjemmeside.
Fornyelse og påmindelse
- Under "Min konto" kan forny dine lån 7 dage før, de skal afleveres.
Du kan højst forny 4 gange. - Biblioteket kan sende dig en påmindelse som sms eller e-mail, tre dage før materialerne skal afleveres.
Reservation og interessedato
- Når du reserverer via hjemmesiden, får reserveringen automatisk en interesseperiode på 12 måneder.
- 10 dage før interesseperiodens udløb får du besked om, at reserveringen vil blive slettet, medmindre du på hjemmesiden eller på biblioteket forlænger interesseperioden.
- Ved interesseperiodens udløb slettes reserveringen.
Opretter du reserveringen igen, kommer du bagerst i køen. - Hvis du låner en titel som "Kvik-lån" som du også har reserveret, slettes reserveringen.
Opretter du reserveringen igen, kommer du bagerst i køen.
"Kvik-lån" er eksemplarer af populære titler, der ikke kan reserveres.
Lånetiden på "Kvik-lån" er 14 dage. - Behold din plads i køen, mens du f.eks. er på ferie.
Mellemværende (det, du skylder) og betaling
- Mellemværende (det, du skylder) betales enten direkte via betalingsløsningen ”Betal din kommune”, ved at logge dig ind her på hjemmesiden (ved at klikke på Min side øverst i menuen) eller via app’en Biblioteket. Hvis du er fritaget for digital post, kan du dog stadig betale på biblioteket i den betjente åbningstid.
- På ”Betal din kommune” kan du betale med betalingskort, MobilePay eller via netbank. Du logger på med MitID.